WEBLOG VAN WEDDINGPLANNER INGE BERGAKKER - SEEDSOFLOVE.NL

woensdag 1 augustus 2012

Exquisite Gay Weddings bij Gay Pride/Canal Parade



Amsterdam, zaterdag 4 augustus 2012, Gay Pride (Canal Parade) en Exquisite Gay Weddings is erbij!!
Ik denk niet dat ik nog uit hoef te leggen wat de Gay Pride (Canal Parade) is en waar het voor staat. Het is een jaarlijks terugkerend LGBT(Q) evenement in Amsterdam dat over de gehele wereld bekend is. Sterker nog; het is dit jaar in mei zelfs door de CNN uitgeroepen tot 1 van de 5 beste evenementen TER WERELD!

En zeg nou zelf, daar mag ons land best HEEL trots op zijn!

Als iemand mij 5 jaar geleden had gezegd "Je bent erbij, bij de Canal Parade" had ik gedacht "Tuurlijk joh... 't zal..", maar nu... nu ben ik niet alleen AANWEZIG tijdens de Canal Parade, nee.. ik sta zelfs op boot 1 (met HEEL wat bekenden ;) !! En hiervoor heb ik Angelique van Hamersveld te danken; bij velen bekend als Miss Lique. Via FaceBook kwam ik erachter dat zij (en haar partner Robin van der Drift) zich enorm inzet voor Equal Rights en vooral staat achter de LGBTQ. Wij kwamen in contact met elkaar en vanaf dat moment leek het wel of wij elkaar al heel lang kenden! Grappig, hoe sommige contacten zo spontaan ontstaan. Angelique nodigde mij uit om haar gast te zijn op de boot; ik aanvaarde het ... uiteraard ;)

Maar soms kan bij mij iets véél later pas doordringen wat de impact ervan is. Zoals dit...

...want ook al vertelde Angelique dat wij op boot 1 zaten, de impact daarvan was mij nog niet geheel duidelijk (hoe suf kun je soms zijn heh...). Totdat Angelique mij influisterde dat zij met iets HEEL spannends bezig was achter de schermen. Nee, zelfs ik mocht het niet weten ;) Maar toen het eenmaal mocht; wow! Angelique, aka Miss Lique, zal de allereerste (ooit!) Gay Pride Anthem gaan zingen!

Haar lied heet I'm Free, is al te downloaden via I-tunes en de opbrengst gaat naar het werk van prideorganisastor Stichting Pro Gay.

Het verhaal, I'm Free, gaat over iemand die, na jaren, eindelijk durft te kiezen voor wie ze wil zijn. Want, zoals Miss Lique zegt: "It's okay to be gay" (en zo is het!).

Tijdens mijn vakantie, toen mijn hoofd EINDELIJK "back into gear" ging, besefte ik mij de impact pas hiervan. Fijn, dat betekent dus WERELDWIJDE AANDACHT voor onze boot... gulp. Dit is dus DE kans voor EGW om zich te profileren. AAAHHH... reclame maken dus! En ach, Inge zou Inge niet zijn als ze niet deed wat ze deed; eerder terug gaan naar huis om toch nog te zorgen dat ze goed voorbereid zou zijn :D Een prachtige flyer hebben we ontworpen (pennen had wellicht effectiever geweest ;), maar of de spandoek doorgaat.. het is nog even afwachten.

Ook was de vraag om een thema aan te houden: Music on the Move. Maar ik heb niet zoveel met het verkleden om iemand anders te zijn. Het gaat er juist om dat je kiest voor wie je WILT zijn ;) Dus, beetje eigenwijze Inge, ging zoeken naar waar zij zich lekker bij zou voelen. Deze compilatie geeft dat aardig weer en met de hulp van vele handen gaat het mij lukken! Wat surfen op het internet, wat rondrijden in Utrecht, wat telefoontjes en mailtjes verder en alles is in huis.

Zaterdag maakt Angelina Kunst mij op met de spulletjes van De Utrechtse Feestwinkel en Mel Sikkema zal deze hele dag fotograferen voor ons. De pruik van Het Feestbeest staat al uitgeborsteld klaar en de Matrix jas van Verkleedje.nl hangt er naast. En ik? Ik ben klaar voor de Canal Parade... Amsterdam; here comes Exquisite Gay Weddings!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten