WEBLOG VAN WEDDINGPLANNER INGE BERGAKKER - SEEDSOFLOVE.NL

vrijdag 6 april 2012

Bezoek aan Italië (Genua)

Seeds of Love was bijzonder vereerd en trots met de uitnodiging om als enige Nederlandse wedding planner een internationale conventie in Italië bij te wonen voor (internationale) wedding planners; International Wedding Workshop. Zij waren bijzonder geinteresseerd om meer te weten te komen over onder andere mijn andere divisie; Exquisite Gay Weddings.


In november benaderde zij mij, Nìcola van SposiamoVi, om te peilen of ik interesse had in een samenwerkingsverband. Door mijn stukgelopen "relatie" met een andere partij in Italie (eind 2010) was ik in eerste instantie een beetje huiverig. Beide bedrijven voelden hetzelfde, omdat ook zij met een Nederlandse partij iets soortgelijks meegemaakt hadden. Het moest dus groeien, het vertrouwen. En gaandeweg de maanden ontstond er tussen Nìcola en mij een bijzondere, warme, vriendschappelijke band. Hoe mooi is dat! Zij legde mij hun werkwijze uit, wat mij aansprak en om bedrijven beter te leren kennen, werd Seeds of Love uitgenodigd om deel te nemen aan de internationale conventie. Ik had geen idee wat ik van de "workshop" moest verwachten. Ik liet het maar over mij heenkomen.

Ik vloog 30 maart 2012 naar Milan om vervolgens door te reizen naar Rapallo, nabij Portofino. Ik werd opgehaald bij het vliegveld om naar het hotel gebracht te worden waar ik de komende 3 dagen zou verblijven:

Excelsior Palace Hotel Rapallo, 5*
Bekijk de website om een idee te krijgen hoe ongelofelijk MOOI dit hotel is! WAT een prachtige omgeving en wat een bijzondere trouwlocatie!

Mijn uitzicht vanuit de hotelkamer? De jachthaven tegen de bergen aan. Het leek wel een sprookje zo mooi.

Na een rit van ruim 2 uur, werd ik bij aankomst verwelkomd door het team met prachtige kado's, daarna heb ik mij gesetteled in de kamer, opgefrist en toen naar beneden waar wij met een glas bubbels ontvangen werden onder het genot van een hapje en live muziek. Er waren diverse internationale wedding planners aanwezig, o.a. uit Amerika, Australie, Dubai, Engeland, Duitsland, Zwitserland, Singapore, Rusland, India en Nederland. En geloof me: crème de la crème uit deze wereld! Maar niet alleen de wedding planners waren aanwezig, ook de vooraanstaande leveranciers waar zij graag mee werken. Het was een kwestie van mingelen, voorstellen en met elkaar kennismaken. Om vervolgens met z'n allen van een fantastisch 4 gangen diner te genieten.

En wat een diversiteit aan mensen, wat een verhalen, wat een kennis..


De volgende ochtend startte vroeg, 9 uur present zijn bij de eerste "workshop". Eigenlijk mocht het de naam als zodanig niet dragen vond ik; het was een zaal die ingericht was voor hun leveranciers waarbij wij, als wedding planners, kennis mochten maken met hen en hun werkzaamheden.


Via een strak tijdsschema kreeg je de gelegenheid om met minimaal 10 leveranciers per dag kennis te maken. Heel veel informatie om ineens te verwerken. Maar wat zaten er een toppers bij; van fotograaf tot videograaf, van prachtige jachten tot kastelen, van befaamde bloemist tot bekende cateraar.. Na de eerste dag met ontmoetingen duizelde het mij van de informatie, maar ik werd met het uur trotser dat ik de gelegenheid werd geboden om met deze prachtige groep te werken!

Na de kennismakingen kregen wij een uur de tijd om ons te verkleden voor het Dolce Vita gala avond in Portofino. Vanaf 19.00 uur moesten wij weer beneden staan waar 12 vintage auto's ons ophaalden om naar het restaurant te brengen. Zo leuk om al die verkleedde collega's in het vak te zien stralen. En die auto's.. GEWELDIG!


Het restaurant, aan de jachthaven, was prachtig gestyled en onder het genot van live muziek (wat een geweldige 50-er jaren band was dit zeg.. wow!), goed eten en vooral veel Limoncello ;) konden wij weer in een relaxte sfeer nader met elkaar kennis maken. Want 26 wedding planners.. ik wilde zoveel mogelijk leren kennen, maar het leek erop dat ik ze niet allemaal te spreken kreeg. Maar diegene die ik WEL spark.. kostbaar! Om een goede indruk te krijgen van de sfeer zou ik zeggen; kijk dan even naar de film die door Riccardo Lavezzo is opgenomen. Deze man in fenomenaal in zijn werk. Zelfs voor een helicopterview (opnames 360 graden met separate camera) draait hij zijn hand niet voor om!

De volgende ochtend hadden wij weer de gelegenheid om met de rest van de leveranciers kennis te maken. En dat moest in snelvaart, omdat ik om 12.00 uur opgehaald werd om terug te reizen naar het vliegveld van Milan. Zo jammer dat ik niet meer tijd had om de omgeving te bekijken, maar ik weet zeker dat ik binnenkort terug ga! Want Seeds of Love zal samenwerken met deze organisatie en biedt voor aanstaande bruidsparen het beste van het beste aan op het gebied van trouwen. Vanaf de Bloemenrivièra tot aan de Almalfikust. En uiteraard alleen maar met topleveranciers uit de branche. Binnenkort komt er op de website een klein overzicht van de locaties waar wij graag mee werken en informatie over de procedure.

Photocredit: Sandro Ariu (zijn vintage fotografie is uniek in zijn soort)

I would like to express my gratitude to the founders Cinzia and Alice for their hospitality and trust in Seeds of Love / Exquisite Gay Weddings to be part of this great organisation. I see a fantastic future ahead of us and I am certainly looking forward to it. Let's do some great weddings together!

Once again THANK YOU!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten